lipiec 17, 2014
II wystawa z cyklu "Dusza na dłoni"

Agnieszka Remiasz
Urodziła się w 1976 roku w Poznaniu. Jest absolwentką poznańskiej polonistyki, z zawodu nauczycielką języka polskiego.
Swoją pasją fotografią zajmuje się od 2007 r. Jest autorką albumu „Pozdrowienia z Białki Tatrzańskiej” wydany w 2009 roku, zaś obecnie w przygotowaniu ma album „Bajeczny świat Tatr”, który ma się ukazać na początku przyszłego roku z okazji 150. rocznicy urodzin Kazimierza Przerwy-Tetmajera.
Pani Agnieszka najchętniej fotografuje zarówno pejzaże, jak i świat przyrody widziany z bardzo bliska. Ponadto interesuje się m.in. literaturą, historią, historią sztuki, etnografią i botaniką. Chętnie zajmuje się różnego rodzaju zdobnictwem, głównie hafciarstwem oraz metaloplastyką.
Małgorzata Rynarzewska
Ukończyła Akademię Sztuk Wizualnych w Poznaniu. W latach 1983-91 zajmowała się projektowaniem mody młodzieżowej w Polsce i Niemczech. W 1986 otrzymała nagrodę niemieckiego domu towarowego HORTEN za malowniczość projektowanych dzianin. W latach 1991-92 była kierownikiem produkcji w Studio Filmów Animowanych w Poznaniu. W latach 1992-93 specjalistką d/s produktu w Ouelle. W latach 1993 -n 98 pełnomocnikiem dyrektora d/s produkcji w Teatrze Polskim w Poznaniu, a następnie pełniła obowiązki dyrektora tegoż teatru. Była współautorką wielu scenografii filmo-wych i teatralnych. Prowadziła zajęcia jako wolontariusz z koloroterapii w Ośrodku dla Osób z porażeniem Mózgowym po udarach i Urazach Mózgu CEREBRUM. Autorski program „Edukacja Globalna przez Sztukę” zdobył pierwsze miejsce w Polsce za program edukacyjny dla dzieci i młodzieży realizowany w ramach muzeów. Pracuje jako plastyk w Muzeum Zamek Górków w Szamotułach. Zajmuje się malarstwem, scenografią, konserwacją zabytków, architekturą wnętrz i terenów zielonych, wystawiennictwem, edukacją dzieci i młodzieży, a także prowadzi zajęcia malarskie na Uniwersytecie Trzeciego Wieku.
Najważniejsze wystawy
SARP Poznań, Galeria Nowa w Poznaniu, MDK w Chodzieży, Muzeum Zamek Górków w Szamotułach, Muzeum Ziemi Wronieckiej Wronki, Galeria Dominikańska w Poznaniu, Dom Polski POLONICUM Berlin, Buchkanti- ne Berlin, Galeria Grażyna Amsterdam Ruigo- ord, MDK Rzepin, Galeria AKTYN Warszawa- ,Uniwersytet Adama Mickiewicza – Studium języka angielskiego, Klub Dziennikarza MO- NIDŁO Poznań, Kawiarnia artystyczna TOGA, Cafe del Arte ( Krzywy Domek ) Sopot, Gale- ria Biblioteki Miejskiej w Jastrzębiu Zdroju, AMBERIF – obrazy inspirowane bursztynem Targi Gdańskie, Galeria pod Psem – Poznań, Galeria „Debiut” – Gdynia-Orłowo, Galeria „Arche” – Olsztyn k/ Częstochowy, Muzeum Arkadego Fieldlera – Puszczykowo, Galeria „Od czasu do czasu” – Gdynia-Orłowo, Galeria „Arti Do Tuum” – Kraków, Galeria „Pod Aniołem” – Rabka Zdrój, MTG Ambermarkt 2010 – Gdańsk, Galeria „ArteFactory” – Kraków, Klub Nauczyciela – Łódź, ODK Kadr – Warszawa, Ośrodek Kultury Karolew – Łódź, Centrum Wikliniarstwa – Rudnik nad Sanem, Klub Niezależnych – Podkowa Leśna, Ośrodek Medycyny Naturalnej – Sierosław.
Obrazy znajdują się w licznych kolekcjach w Polsce, Niemczech i Szwajcarii.
Malarski świat Małgorzaty Rynarzewskiej jest klarownym obrazem jej samej – kobiety delikatnej i wrażliwej, a równocześnie silnej i zdecydowanej, bo odważnie budującej siebie, własne życie i warsztat artystyczny. Charakterologiczna prezentacja dokonuje się już na poziomie wyboru tematu. Jest nim kobieta wytworna, zadbana i świadoma swojego uroku, w strojach tak nie- codziennych, że od razu kojarzących się z teatralnymi kostiumami, przybierająca wystudiowane pozy, słowem trochę nie- dzisiejsza… Bohaterka obrazów Małgorzaty Rynarzewskiej poszukuje siebie, tworzy i kreuje, bo tylko w ten sposób kobieta jest w stanie walczyć o swoje prawa. Świadoma swojego piękna i siły jest uosobieniem tego co dla artystki najważniejsze w kobiecie. To kobieta elegancka, zwiewna, delikatna, znająca swoją wartość, nieujarzmiona, swobodna i wyzwolona z „gorsetu konwenansów i stereotypów”. Uwodzi swoją eterycznością i tajemniczością. Wie jakie jest życie, dokonała wyboru, znalazła swoje miejsce i zbudowała własną pozycję. Zna walory swojego umysłu i ciała. Wiedza ta jest jej potrzebna by umiejętnie realizować plany i marzenia, by świadomie i w pełni przeżyć dany jej czas… Na wielkich płótnach kobiety są samotne, wychodzące na spotkanie albo… Mężczyzna rzadko pojawia się w obrazach Małgorzaty Rynarzewskiej, zwykle znajduje się gdzieś obok, jest ledwie nakreślony, anonimowy …funkcjonuje zawsze w tle zjawiskowej kobiety… Obrazy Małgorzaty Rynarzewskiej są sceną dla jednej aktorki i jej rekwizytów: kapeluszy, woalek, nie- zwykłych wachlarzy, barwnych futer i boa. Artystka z wielką dbałością oddaje kolor, światłocienie, faktury strojów, puszystość piór, gładkość jedwabiu, aksamitność tkanin…nie pojawiają się zindywidualizowane, wyraziste twarze postaci, tu najważniejsza jest teatralizacja ich gestów i póz. Nastrój i klimat jej malarstwa, tajemnicze przeobrażenia, którym podlega bohaterka stanowią metaforę zachowań i emocji kobiety. Specyficznie skadrowane obrazy można połączyć w ciągi przedstawień… Walory kolorystyczne, kompozycyjne i fakturalne tego malarstwa powodują, że wpisuje się ono silnie w przestrzeń ekspozycyjną i z równą siłą oddziaływuje na odbiorcę.